zondag 5 augustus 2007

thailand

Hallo allemaal! Of zoals ze in
Thailand zeggen SAWASDEE!

Voordat we naar Nieuw-Zeeland gaan emigreren hebben we besloten eerst een week of 4 in Thailand te vertoeven, je begrijpt wel, lekker bijkomen van de drukke afgelopen weken. Op 25 juli zijn we met de "Thaise zwaan" naar Bangkok gevlogen.

Bij aankomst zijn we direct per bus naar Khao San Road gereden, een waar backpackersparadijs. We zijn daar al vaker geweest dus weten we een beetje de weg naar de betere restaurants, cafe's en hotels. De foto hieronder is op Khao san road genomen. Hier kan je alles regelen, ja alles! Van gebidsbehandelingen, wasserettes, hotels, resaurants, tattoo's, medicijnen, doctors, zeep, vliegtickets tot (heel belangrijk in Thailand) toiletpapier. Langs de weg kan je vaak heerlijk eten. Voor nog geen euro eet je een lekkere Pad-thai en drink je nog een fles bier erbij.

Na bijna een weekje in Bangkok te zijn geweest wordt het tijd om verder te reizen.
We boeken een vlucht naar Koh Samui. Daar aangekomen gaan we naar het resortje aan het strand waar Marco 3 jaar geleden Marietje ten huwelijk heeft gevraagd. De eigenarese LoLiTa, herkende ons zelfs!

We huren een huisje in de tuin van het resort op 25 meter afstand van het vrijwel lege strand. Op de foto's onder zie je ons huisje en de inrichting. Het resort ligt 12 km van een veel drukker stadje waar we regelmatig naar toe gaan met een gehuurde motor. We hebben uiteindelijk wel 260 km gereden.

Na een week genoten te hebben van zon, zee en strand zijn we met een boot overgestoken naar het eiland Koh Phan-gan, zo'n 20 km verder gelegen in zee.

Het eiland is wereldberoemd bij met name jongeren door de "Full Moonparty's" die daar op het strand worden gehouden. Wij waren daar een paar dagen na de full moon, maar het is daar elke nacht groot feest op het strand! Bijna elk strandpavilioen heeft zijn eigen firestarters. Dit zijn gasten die met fakkels jongleren en vuur spugen e.d. We hebben ook meegedaan met limbodansen onder een heftig brandende stok door, touwtje- en hoepeltje springen. Zien jullie Marco op de foto zijn borstharen verschroeien?

Na een paar zeer vermoeiende nachten zijn we toch maar terug gegaan naar Samui om weer even bij te komen (ja, opa en oma worden te oud voor dit soort ruige feestjes!). Op het strand hebben we een jetski gehuurd. Dat is pas gaaf!

We knallen met een vaartje van wel 70 km per uur over de golven! Het is een bijzondere ervaring voor ons allebei.

Om niet al te lui over te komen zijn we ook nog naar een krokodillenkwekerij/show geweest. De kwekerij stelde niet veel voor, maar de show des te meer. De 2 gasten die de show gaven zaten vol littekens en/of miste enkele vingers of tenen.

Onderweg zien we nog enkele olifanten door de jungle lopen. Een beetje toerist moet toch op zijn minst 1x olifantje rijden? Wij dus zeker niet!

Zoals te zien op de foto's verkiezen wij een goede Thaise massage boven een olifantenritje. Vrijwel elk spiertje wordt heerlijk gemasseerd (behalve de spieren in de edele delen).

Maar ja, ook al heb je 2 of 3 maanden vakantie, uiteindelijk moet je dan toch weer aan de slag. Zodra we weer wat nieuws hebben verzameld zullen we deze weer op onze volgende blog plaatsen.

We wensen iedereen het beste en tot onze volgende blog...

Diana zei

He kaaskiwies!!

Toffe foto's die nu op de site zijn. Echt kei leuk... Vol verwachting wachten wij op de nieuwe lading foto's die er aan zitten te komen...Nou ik zou zeggen veel motorplezier...

Groetjes Diana

Robbedoes zei

Hoi dappere dodo's, motorrijden in Thailand zal wel een totaal andere belevenis zijn dan hier in dit momenteel kletsnatte kikkerlandje!

Jeanne en Thomas zei

Hoi M. en M.,

Gisteren dan eindelijk elkaar weer gezien, al was het wel met de webcam. Maar toch hartstikke fijn. Zojuist nog even met Carlo zitten webcammen en die herinnerde mij eraan dat er weer leuke foto's en verhalen op jullie site staan. Dus na het chatten met Carlo nu weer op jullie site. Hartstikke toffe tijd hebben jullie weer gehad in Thailand. Je rook bijna de etensgeuren en het ruisen van de golven. Vandaag weer prachtig weer hier in Veen. K2's zijn de hele dag buiten dan weer bij ons dan bij de buren waar ik deze week de huisdieren verzorg. Ze zijn er dan ook bij zowel binnen als buiten. Zijn net echte vrouwen, zo nieuwsgierig. Thomas is op dit moment gaan vissen. Carlo maakte nog een grapje toen ik zei:als je zin hebt kun je gerust meegaan. Maar hij geeft niks om vissen wel om duiken. Dan zou hij duiken en de haak in de bek van de snoek steken zodat Thomas zijn "buit" omhoog kon gaan halen. Lachen....
Email adres van Diana:
a.j.w.m.mutsaers@student.ru.nl.
Die van haar werk zoek ik van de week even op. Maar misschien als Diana dit leest dat zei dan zelf haar emailadres doorgeeft.

Jongens veel plezien in NZ en doe het goed. Groetjes van ons, houdoe.