dinsdag 10 februari 2009

half Februari


Daar gaan we weer! Eindelijk weer eens een verse blog! Waarom duurde het toch weer zo lang? Tja, druk, druk, druk..... waarmee dan?
Nou lees onze blog maar eens.

Eindelijk was het dan zover! De weken afgeteld en slapeloze nachten. Maar eindelijk dan mocht ik weer eens op bezoek bij mijn allergrootste vriend.....de tandarts!

Het begon al slecht want mijn tandarts was er niet meer! Hij schijnt naar Australiƫ vertrokken te zijn omdat hij daar het dubbele kan verdienen. Dus maakte ik kennis met zijn vervanger. Een nog jongere gast, je kent het wel, die natuurlijk zoals altijd eerst weer foto's wil maken voor zijn archief...... Meneer gaat u maar liggen dan kijken we effe in de bek.......
Holy shit !

Ach zuster, zou je het bordje gesloten op de deur willen hangen? Dit gaat nog wel even duren! Plots was mijn enthousiasme wat getemperd. Wat krijgen we nu? En het was altijd zo gezellig bij de tandarts? Nou meneer houdt u zich maar vast!


We beginnen eerst met enkele gaten te boren, Zuster bel even de betoncentrale?

En ach kan je nog even een afspraak voor me maken bij die jachtenbouwer om de hoek?

















En zo ging het maar door! Tjonge, jonge! Toen kwam er ook nog even een lasapparaat uit de kast! Ja, dit soort gaten kan je niet gewoon vullen, die moet je dichtlassen! Nou, ik kan jullie wel vertellen dat toen ik weer naar huis ging ik nog flink last had van de verdoving, kramp in de kaken van het urenlang open houden, blaren aan de binnenkant van mijn wangen en dan ook nog eens last van lasogen!
Kortom, de tandarts is mijn vriend niet meer!

Twee dagen later zag ik mijn "ex-vriend" nog varen op zijn nieuwe jacht! Ja precies, betaald van mijn centen ja!









Maar goed, het loopt nog niet echt storm met mijn bedrijf, dus wat doe je dan? Dan ga je wat rond lummelen in parken en winkelcentra. Plots werd ik benaderd door een uiterst vriendelijk lachende man!

Ja, op zo'n moment moet je gaan oppassen!



Hij zegt tegen me: U bent 1 van de 50 gelukkige mannen over heel de wereld die het nieuwste "Apple" product mag uittesten. Eeuwen lang hebben mannen naar een product als dit gezocht! Maar wij hebben hem!


Ja, let wel, straks komt de "femcontrol" op de markt vanaf 5000 Euries!



De wat? De FEMCONTROL! Wat doet dat? Ach, hoe zal ik het zeggen? Het is een soort GSM maar dan een soort afstandbediening voor vrouwen! Nee, bedoeld voor mannen maar om vrouwen onder controle te krijgen/houden.

Ik weet nu bijna zeker dat er nu enkele mannen dichter naar het scherm kruipen om dit wondertje van techniek te kunnen zien!


Vanaf 5000 euro voor een femcontrol? Da's geen geld toch!

Waar heb ik dat dan voor nodig? Nou, Marietje is de laatste tijd wat opstandig en laat zich niet meer in een lijstje vangen! Vandaar!






Tja, een nieuwe techniek, beetje argwanend, je kent dat wel. Het is een prototype maar het maakte me toch nieuwsgierig! Laat ik het maar eerst eens uittesten op het strand voordat ik ruzie krijg met Marietje!







































Nou, het pakte helemaal verkeerd uit! De knoppen plus en min werkten niet optimaal! Conclusie? Toch nog maar even wachten heren!

Over Marietje gesproken...... Die had deze week haar eerste installatie! Na 3 maanden werd het dan toch tijd! De installatie was bij East Bay radiology in Whakatane. De plaatsnaam is een maori naam dus wordt de lettercombinatie "wh" uitgesproken met een F, dus fonetisch geschreven fackatane.
Klinkt als een scheldwoord niet?



Ik dus weer een weekje alleen. gelukkig had de schat nog wel wat eten voor me achter gelaten zodat ik niet om zou komen van de honger!

Ik moet zeggen dat de derde pot me het best smaakte! Spaghetti Brunettini. Heerlijk mals.....mhhhm!


East Bay Radiology dus. Het was een op zich kleine private clinic en de werkruimte was super klein! Echt niet veel groter dan een wc zeg maar en daar moest Marietje dus uitleg geven over de apparatuur met 7 mensen in het hokje!













Gelukkig ging alles vrijwel vlekkeloos.




Terwijl Marietje dus daar was hielden we contact via uitgebreide sms'jes, het leken wel liefdesbrieven! Zo'n Femcontrol heb ik dus niet nodig!

Nu was het zo dat het vrijdags "Waitangi Day" was, een vrije dag dus! En Marietje moest maandag nog een dag daar werken dus een perfect moment voor een lang weekeinde op een camping in de buurt.

Dus ben ik met de wagen volgeladen naar Papamoa gereden waar we op een camping langs het strand stonden.
Gelukkig hadden we nog een mooi plekje midden op het grasveld! Ja wat is daar dan zo bijzonder aan? Nou......het was dat weekeinde bloedheet!
















Ja, wat klagen we nou? Als het zou regen is het ook niet goed! Ja maar.... het was echt heet! Hoe heet? Als de ijscocar gaat smelten is het echt wel heet!

Alweer een bewijs dus dat de aarde aan het opwarmen is! Trouwens dit is ook bewezen uit een onderzoek naar vrouwenondergoed. "You be the judge"







Om de hitte op de camping te ontlopen zijn we naar het Mc Laren park gegaan. Veel bomen, dus schaduw en een verkoelend meertje. Je kunt hier ook je tent opzetten en overnachten maar buiten een wc zijn er geen faciliteiten.









De volgende dag hebben we verkoeling gezocht langs een riviertje. Gewoon een hek openmaken en tussen de schapen doorrijden totdat je een geschikt plekje vindt. Hier hebben we enkele uren gerelaxt en gelezen.



We hebben echter niet alleen maar geluierd we zijn ook actief geweest. Zo hebben we o.a. onze vlieger opgelaten op het strand.......



















Een beetje gesurfd in de branding..........

Met alle gevaren vandien!










En verder hebben we zeeolifantjes gespot........










Al met al weer een drukke blog, tot de volgende keer maar weer.

2 opmerkingen:

Jeanne en Thomas zei

Hello mowing dutchman and woman, great blog, thanks for the nice pictures and jokes. Nee nu weer ff serieus want alles is natuurlijk echt en geen nep, want we kennen marco nu onderhand wel. Ga zeker zo door, prachtig om alles mee te mogen maken wat jullie daar beleven. DE GROETEN UIT EEN ZONNIG MAAR KOUD KIKKERLANDJE, HOU HET HAAKS EN C Y on skipe, msn, voip what ever. BYE, BYE LOVE.

erik de noorman zei

hey manukians !!weer een bericht van jullie trouwe bloglezer. al was ik niet zo reactief de laatste tijd. weer een erg hilarische blog. om je dood te lachen !! je wordt steeds beter marco (bugger)
great stuff that femcontroler... als ie werkt ben ik de eerste die er een bij je in de besteling doet
hee je mag trouwens wel blij zijn dat marie niet aan de andere kant van de sloot zit, anders had je nu fried kiwi met dutch cheese thuis gestuurd gekregen !!

de groetjes en tot later !