maandag 27 april 2009

Begin Mei


Hallo, daar zijn we weer! Allereerst willen we jullie bedanken voor de leuke reacties!

Een aantal mensen bleken niet goed gelezen te hebben en dachten dat we echt naar Kenya geweest waren! Ach, deze blog moet je zo heel af en toe met een minuscuul korreltje zout nemen.

Oke, daar gaan we weer.

Eindelijk is het er dan van gekomen. Op een regenachtige zondag zijn we voor het eerst naar het Auckland Museum geweest.

Het was namelijk de laatste dag dat we het skelet van de grootste T-rex nog konden bewonderen. Sue, (zo heet het skelet) is 13 meter lang en 4 meter hoog!Alleen al de schedel is groter dan een badkuip! En nu we er toch waren hebben we de rest van het museum bekeken.
Ze hebben een afdeling over onder meer natuurwetenschap,
Maori kunst, Polynesische kultuur, en een expositie over de 1e en 2e wereld oorlog. In deze oorlogen zijn veel Kiwi's overleden toen zij streden als onderdeel van de Gemenebest.
Verder was er ook nog een tentoonstelling over vulkanen. Zoals in een eerdere blog aangegeven is Auckland gebouwd op pakweg 50 verschillende vulkanen.

Op de onderstaande kaart zijn een aantal hiervan op een wel heel duidelijke manier aangegeven!


De grootste vulkaan nabij Auckland, ligt voor de kust en heet Rangitoto. Deze vulkaan is slapende zullen we maar zeggen! We moeten hem vooral niet wakker maken want als deze echt ontwaakt zal het grootste deel van Nieuw Zeeland vernietigd worden!

Nog ander nieuws? Jawel! Afgelopen week was ene Lloyd Pye in het land. Deze man bracht een exact copy mee van "The Starchild skull". Voor diegene die niet weten wat dit is, hierbij 2 website adressen: http://www.starchildproject.com/ en http://www.world-mysteries.com/sar_6.htm

Deze circa 900 jaar oude schedel is rond 1930 gevonden in Mexico. Nu wordt er beweerd dat dit een hybride is van een Native American vrouw en een Alien-man.
Mijn eerste gedachten was..... ja hoor! Natuurlijk niet. De afwijkende vorm is gewoon een misvormd mens/kind geweest. Eeeeeh nee. Nee? Nee! Inmiddels zijn er talloze onderzoeken uitgevoerd op het origineel. Uit de onderzoeken komen meerdere onverklaarbare afwijkingen naar boven. De meest overtuigende is wel het DNA onderzoek waaruit blijkt dat de DNA van de vader ontbreekt of in ieder geval niet traceerbaar is. Door het ontbreken van vergelijkingsmateriaal (markers) is het vader-DNA (nog) niet te definieren. De heer Pye zoekt nu sponsors om zodoende de schedel te laten onderzoeken met behulp van de laatste DNA technieken. De schedel is veel lichter, dunner en veel sterker! De structuur van het bot is nooit eerder aangetroffen op aarde.

Er gaan verhalen de ronde dat deze Aliens kennis hebben gebracht onder verschillende aardse volkeren zoals de Inca's en Egyptenaren. Hiermee zouden veel onmogelijkheden in de bouwkunst van meerdere volkeren verklaard kunnen worden.
Over Aliens gesproken, Dit prachtige, kleurrijke plaatje zou wel eens de bouwsteen kunnen zijn voor de meest vernietigende ziekte in de mensheid! "Swine flu" zoals ze het hier noemen!


De kruising van vogelgriep, varkensgriep en een menselijke variant van de griep spreidt zich uit over de wereld! En ik......heb de foto waar de ziekte overging van varken naar mens!

Inmiddels zijn er ook in New Zealand een aantal besmettinggevallen aangetroffen bij studenten van het "Rangitoto college". Hé? Alweer die naam! De studenten waren enkele weken naar Mexico gegaan voor een cursus Spaans.

Tja , we kunnen er nu wel om lachen maar dit kan helemaal verkeerd gaan uitpakken! Bij toeval las ik amper een week geleden een artikel over de vogelgriep in een oude National Geographic (2005). Daarin beschreven ze dat de beruchte "Spaanse griep" in 1918 wereldwijd 50 tot 100 miljoen doden veroorzaakte. Vermoed wordt dat de Spaanse griep eveneens vogel/varkensgriep was. Vervolgens waarschuwen ze dat in de nabij toekomst een nieuwe uitbraak 180 tot 360 miljoen doden zou kunnen veroorzaken! Staan we aan de vooravond van een wereldwijde epidemie? Laten we het hopen van niet!

De zware onderwerpen sluiten we af en snijden een nieuw onderwerp aan.... Koninginnedag! (Misschien wel onze laatste). Speciaal voor de Nederlandse Koningin hebben ze oranje ballonnen en een vlag aan de Skytower op gehangen!

Kiwi's vinden onze "hippe Bea" namelijk geweldig!

Op Woensdag 29 April zijn we met de Nederlandse groep naar "Dutch Delight" gegaan om het heugelijke feit te vieren. Dit is een Nederlands restaurant waar ze dus o.a. fricadellen, pannenkoeken en kroketten verkopen. Het restaurant is tevens razend populair bij de Kiwi's!

We hebben daar dus Hollandse liedjes gezongen en karaoke gedaan. Gezellig man! Ondertussen schoven we een haring met ajuin naar binnen.

Hoe zit het nou met jullie integratie hoor ik jullie al zeggen?........Eeeh.....

Heb ik niet eerder geschreven dat Kiwi's elke gelegenheid benutten om een feestje te vieren? Doen we toch... enne bovendien hebben we binnenkort weer een koninginnendag en wel die van "onze" Elisabeth!

En waar gefeest wordt, wordt gedronken! Maar het blijft oppassen geblazen!
De (drank)duivel zit in de fles!
Door dit heugelijke feit had ondergetekende net even teveel ingenomen en zag ik enkele uren later Marietje dubbel!
Onmiddellijk voelde ik een beukende koppijn opkomen!

We kennen allemaal wel de levens cyclus van de man. Het begint met een tuttefles, vervolgens de colafles die vrij snel naadloos overgaat in de bierfles. Uiteindelijk worden vloeistoffen alleen nog maar intraveneus ingebracht!
Die nacht had ik het sterke vermoeden dat ik inmiddels in het laatste stadium was beland!
Een wijze man uit het verleden (overleden aan vogelgriep) heeft ooit de uitspraak bedacht dat je "vuur met vuur moet bestrijden"! Oké! Dus ik ging tussen de klamme lappen aan het bierinfuus! Uiteindelijk viel ik in een onrustige slaap.

Ik droomde dat ik op het strand liep en plots 3 blondjes zag!

Mogelijk waren het er zelfs meer! (Tellen gaat niet meer zo makkelijk als je onder invloed bent!)

Plots greep "Zeus, de Griekse god) in en overspoelde een tsunami het strand!
Toen ik boven water kwam bleek ik plots zwanger! Al gauw ging dit nieuws de hele wereld rond!

Het volgende moment zat ik met de "Manukians" lekker te BBQen (Ja ik weet het, zwangere mannen mogen geen rauw vlees eten en alcohol nuttigen). Onder het genot van een kippenboutje (Niet besmet met vogelpest) luisterden we naar onze "vroedvrouw in opleiding" Mirjam hoe deze ingewikkelde bevalling zal gaan geschieden.

Voor de zekerheid ben ik toen even naar de buurtsuper gelopen voor een speciale test. Hieruit bleek dat ik NIET de vader was!

En toen de bevalling eindelijk op gang kwam begreep ik eindelijk hoe het voelt om vrouw te zijn! Respect hiervoor mannen! Niets dan anders dan respect!!!!!!

De bevalling was loodzwaar! Maar uiteindelijk mocht ik mijn baby bewonderen.

En toen werd ik plots helemaal nat wakker! Nee, niet van het zweet, maar van een emmer water die Marietje over me heen had gegooid! Ze kon het gillen van de pijn tijdens de droombevalling niet meer aan! Vanaf dat moment heb ik de drank afgezworen! (Dit heb ik uiteindelijk toch wel 8 uur vol gehouden.)

En Marietje? Die heeft daags na Koninginnedag gewoon een lekker chocolade badje genomen!


Genoeg onzin weer! Tot blogs!

Of toch niet? Hoewel wij dus Koninginnedag hadden gevierd lazen we op internet dat het in Nederland een stuk minder gezellig was! Een idioot pleegde een aanslag op de koninklijke familie en het hele feest ging niet door! Inmiddels zijn er dus al 5 doden te betreuren!




Hopelijk wordt het volgend jaar dubbel gezellig voor jullie en mogelijk heet het dan geen koninginnendag meer maar Koningdag. Klinkt niet echt he? Wat dachten jullie van Willemsdag, Alexday of vorstenhuisdag? Tot zover anders komt er nooit een einde aan!




Tot blogs!




1 opmerking:

Jeanne en Thomas zei

Nou, nou complimenten hoor. Heeeeel veeeeeel geleeeeeeeeeeeeerd weeeeeeeeeer deeeeeeeeeeze keeeeeeeeeer. Prachtig,wat goed, wat leuk, wat leerzaam, wat gezellig, wat mooi. In een woord P R A C H T I G. Is dit lief genoeg, Marco? Blijf vooral zo doorgaan. Wij blijven de blog met veel liefde volgen en jullie natuurlijk ook. Het gaat jullie goed. Lieve groetjes uit Holland, van Jeanne en Thomas en de drie "lieve" ondeugende katten.