zondag 6 november 2011

Begin November

Kijk alweer een blogje van ons! Waar halen we toch de tijd vandaan?
We leveren gewoon uren slaap en zuivere drink, vis en BBQ tijd in om jullie op de hoogte te houden! Nee, dan heb je hart voor je blogvolgers! We bedoelen maar.....

Jullie zullen het allemaal al wel gehoord hebben.....NZ is wereldkampioen geworden! Het hele land stond op zijn kop! Een week lang is er niets anders dan gefeest!

De dag na de finale (maandag) was een vrije dag, Labourday ofwel Dag van de arbeid. Dat kwam dus goed uit want dan kon iedereen naar de parade in het centrum van de stad.

Pakweg 250.000 mensen kwamen kijken in Queenstreet om de volkshelden toe te juigen. 

De Volkshelden kwamen een voor een langs en op de laatste wagen stonden de coach, Mr Henry en de captain van het team, Richie McCaw met de grote gouden beker.



We zullen jullie niet lastig vallen met voor jullie niets zeggende foto's. Daarom hebben we ze allemaal maar bij elkaar gezet.

En eindelijk dan, na 24 jaar is de beker weer terug in het land voor de komende 4 jaar. De volgende WK zal in Engeland plaats vinden. En ook dan weer zullen we winnen en de beker behouden in NZ.

Nu de WK is afgelopen moeten we afscheid nemen van veel spelers. Bijna de helft stopt met rugby of gaat in het buitenland nog enkele jaren spelen.
Vooral Japan en Oost Europa is populair omdat daar het niveao een stuk lager ligt en dus gemakkelijker is. Daarbij moet tevens opgemerkt worden dat deze regio's sterk in opkomst zijn en mogelijk ooit een bedreiging voor ons kunnen gaan vormen.

En de verliezers? Die dappere Franse Hanen?

Die hebben we toch maar mooi in de pan gehakt!
Ja, het blijft oppassen met de Fransen! En het kan nog erger! Franse Polynesiers! Onlangs hebben ze daar op een tropisch eiland een Duitse Wereldreiziger opgegeten!


Wat zou het recept geweest zijn? Hotdogs of toch braatwurst?


En toen kregen we slecht nieuws uit de lage landen. Wegens familie- omstandigheden moest Marietje snel de lange reis naar Nederland maken.
Los van de reden van het bezoek is de "jetlag" erg zwaar om doorheen te komen. In plaats van luciferhoutjes gebruikt Marietje haar handwangentjes om de ogen open te houden. Nee, geen "schrijvFautje" geen hangwangentjes maar handwangentjes. 

Hoewel ik haar erg mis heb ik toch nog een klein voordeeltje van de situatie gevonden.
Iets anders dan. Hebben jullie het ook gelezen? Inmiddels zijn we met 7 miljard mensen op deze aardkloot.

Er is genoeg plaats voor iedereen. Probleem echter is dat die 7 miljard niet mooi verdeeld zijn over de bol.
Over enkele jaren wonen er meer mensen in India dan in China. Ja, dat komt door die 1 kind per koppel regeling in China hoor ik jullie al zeggen. Nou, eeeh, er zijn zoveel uitzonderingen op deze regel dat bijna iedereen daar wel 2 of meer heeft. Durex heeft een oplossing voor dit probleem gevonden.

Die achterlijke stickers en bordjes op die auto's. "Baby on board". Wat moet ik daar nu mee? Moet ik nu voorzichtiger gaan rijden of zo? Wat maakt het verschil tussen wel of geen kinderen in een auto?

Nog ander nieuws te melden? Nee. Dan grijpen we nog even terug op voorgaande bloggen. 

Weten jullie het nog? De Keizerspinguin "Happy Feet" die 6000 km zwom richting NZ? Nadat hij aangesterkt was hebben we hem op een schip terug naar Antartica gezet. (Wij hebben hier ook een asielzoekersbeleid).

Ergens nabij wat ijsschotsen hebben ze Happy Feet een webcam en een GPS zendertje op zij rug geplakt en vervolgens overboord gezet.

De 3 navolgende dagen kon heel NZ Happy zijn doen en laten volgen via internet. Totdat...... de laatste beelden via de webcam binnenkwamen!
Ooops..een zeeluipaard! En zeeluipaarden eten....Pinguins!


Happy's laatste minuut.

Gevolg van dit alles? De zeeluipaarden hebben ontdekt dat de lekkerste pinguins komen uit.....Nieuw Zeeland! En nu jagen ze dus hier voor de kust van Auckland. 

Laatste dan. Hoie zit het met dat vrachtschip de Rena? Inmiddels ligt het schip alweer een maand op het rif. Gelukkig is het nog steeds heel en hebben ze al driekwart van de stookolie uit de tanks kunnen pompen. Dat lijkt mischien eenvoudig maar de stookolie is zo dik als chocolade pasta. De olie moet eerst
warm worden gemaakt om een beetje vloeibaar te worden. Hierbij ontstaan  gassen die het wegpompen zeer gevaarlijk maken. 

Er zijn al ruim 100 containers overboord geslagen en de resterende containers hangen gevaarlijk over.  Het volgende probleem is dat een deel van de lading bestaat uit verse dierenhuiden. Deze beginnen nu dus te rotten en de stank is zelfs op het vaste land te ruiken!

Was het weer. Tot blogs!







Geen opmerkingen: